Tuesday 28 April 2015

Hula Hoop Badan Langsing Sihat Kantongpun Jimat

Hula Hoop Badan Langsing Sihat Kantongpun Jimat

Tidak dapat dinafikan lagi berpenampilan menarik dan mempunyai badan yang sesuai bagi wanita saat ini menjadi suatu tuntutan, keperluan, dan gaya hidup.
Banyak wanita yang memilih jalur segera untuk mengubah penampilannya, contohnya dengan membeli produk pelangsing yang kini berleluasa dan banyak ditemui mulai dari peniaga runcit sampai dengan peniaga online.
Namun mereka tidak mengetahui kesan apa yang nantinya akan didapatkan setelah mengambil ubat-ubatan segera tersebut.
Ada satu cara yang mungkin belum familiar di kalangan wanita masa kini, cara itu ialah hola hoop. Adakah kamu salah satu orang yang sudah letih berusaha untuk mendapatkan badan yang langsing? Mungkin hula hoop boleh menjadi jawapan dari penantian kamu selama ini, simak 3 fakta hula hoop berikut ini:

1. Bukan sekadar mainan anak-anak
7 di antara 10 wanita tidak percaya bahawa dengan bermain hula hoop dapat membentuk badan menjadi lebih indah. Banyak di antara mereka menganggap bahawa dengan bentuknya yang lucu dan dominan dimainkan oleh anak berusia taman kanak-kanak, hula hoop hanyalah sebuah mainan anak biasa. Namun ternyata sebuah kajian menyimpulkan bahawa dengan bermain hula hoop dapat membakar 110 kalori, setara dengan berlari sejauh 1.6 km. Wah, tidak ada yang menyangka bukan?

2. Harga yang melegakan beg
Tak cukup hanya membakar kalori, hula hoop juga berfungsi untuk mengikis lemak-lemak yang tak diundang di bahagian pinggang. Harga yang ditawarkan kepada para pengguna hula hoop sangat berbeza namun tetap mampu dimiliki, mulai dari Rp 25,000 - Rp 150,000. Menurut para pengguna hula hoop, hula hoop akan lebih melegakan beg kerana hanya dengan membeli hula hoop seharga Rp.100.000 misalnya, kamu sudah boleh menggunakannya di rumah, tak butuh bayaran bulanan seperti di tempat fitness lagi.

3. Tak semudah yang dilihat
Banyak orang yang meremehkan permainan hula hoop, namun ternyata untuk bermain hula hoop tak semudah seperti yang dilihat. Sebahagian besar pengguna hula hoop mengatakan bahawa pada awal mereka memulakan bermain hula hoop, pinggang mereka akan kelihatan biru, terasa pegal dan sedikit sakit. namun dengan latihan yang rutin badan yang awalnya sakit akan terasa segar. bukan hanya itu saja, dengan bermain hula hoop bentuk tubuh akan lebih tegap, badan lebih langsing dan lentur, tak lupa juga metabolisme tubuh jadi lebih baik, sehingga kalori yang masuk akan lebih mudah terbakar.

Bagaimana menurut kamu? Menarik bukan? Jangan lupa untuk tetap mengambil air putih yang cukup dan pengambilan pemakanan yang lengkap dan sihat. Motivasi dirimu untuk memiliki tubuh indah namun tetap sihat. Indah bukan bererti kurus kering. Selamat mencuba girls!

No comments:

Post a Comment

Blog Archive